• Lorem ipsum

Nieuwe ontwikkelingen vormen de toekomst.

Sinds de lancering van de eerste Sonos producten heeft technologie zich in een exponentieel tempo ontwikkeld; van streamingdiensten en spraakassistenten tot draadloze netwerken en bluetooth-mogelijkheden.

92% van de Sonos producten ooit geleverd wordt nog steeds gebruikt.

Door deze transformatie heen is men bij Sonos nieuwe functies blijven leveren via software-updates. Sonos is trots op het feit dat er producten worden gemaakt die lang meegaan en dat luisteraars ervan blijven genieten. Sterker nog: 92 procent van de producten die Sonos ooit heeft geleverd is nog steeds in gebruik. Sonos is nu echter op het punt gekomen dat een aantal van de allereerste producten hun technische limiet hebben bereikt voor wat betreft geheugen en processorkracht.

Wat kunnen Sonos klanten doen als ze een eerste generatie product hebben?

Klanten hebben een aantal opties:

  • Je kunt deze producten inruilen om 30% korting te krijgen  op moderne Sonos-producten via het Trade Up-programma en deelnemende Trade Up-partners (Omnimatic maakt hier deel van uit).
  • Je kunt ook je producten blijven gebruiken zoals je gewend bent met in je achterhoofd dat de producten geen software-updates en nieuwe functies meer zullen ontvangen vanaf mei 2020. Sonos is een systeem. Zonder nieuwe software-updates kan de toegang tot services en de algehele functionaliteit van je geluidssysteem na verloop van tijd beperkt worden. Vooral ook omdat de partners van Sonos hun technologie verder blijven ontwikkelen.

UPDATE:

Sonos heeft dusdanig veel commentaar gekregen op de aankondiging dat ze de oudere producten niet meer ondersteunen, dat ze hebben besloten deze te blijven ondersteunen zodat ze blijven werken zoals ze vandaag de dag doen.

De "legacy producten" zullen geen nieuwe software features krijgen maar bugfixes en problemen zullen wel opgelost blijven worden. 

Ook zullen de oude en de nieuwe producten los van elkaar gaan werken dit zodat volledige functinaliteit voor ieder systeem geborgd is. De exacte invulling hiervan zal door Sonos nog bepaald worden.

Mocht je altijd de nieuwste functionaliteiten in huis willen hebben, dan adviseren wij je om dit via het trade-up program te doen. Omnimatic kan dit voor je regelen. Je koopt bij ons het niuwe product en na ontvangst van het oude "legacy product" verrekenen wij de korting. 

Neem contact met ons op via [email protected] onder vermelding van het product dat je wenst in te ruilen in combinatie met het serienummer. Wij zullen dan contact met je opnemen om inruil in gang te zetten.