Veel gestelde vragen

Wij hebben antwoorden op jou vragen

Op deze pagina kun je onze veel gestelde vragen vinden. Wij geven antwoord op product specifieke vragen, deze vragen gaan over de merken die wij voeren. Heb je een vraag maar staat deze er niet tussen, neem dan contact met ons op, wij beantwoorden je vragen graag.

 

Onderverdeeld per merk

Afhankelijk van het seizoen veranderd de volgorden van deze vragen, wil je snel je antwoord vinden, gebruik dan de zoekfunctie in je browser, vaak is dit de control-knop van je toetsenbord gecombineerd met de letter F. Zo vind je snel het juiste antwoord.

1 DigitalStrom - Scenesturing
1.1 Help, mijn lampen reageren niet?

Heb je een dSSIP in combinatie met een dSS11 toevallig recent van de laatste firmware voorzien? Dan heb je waarschijnlijk alleen de dSSIP van een update voorzien. Afhankelijk van het type update, bijvoorbeeld ook een meter update, dan is het noodzakelijk om de dSS11 ook te updaten. Om dit te doen log je in op de dSS11.

2 Robomow - Robot grasmaaiers
2.1 Hoe kan ik meerder grasvelden met één Robomow maaier maaien?

In het blog "help ik heb meerdere grasvelden" zijn de diverse mogelijkheden beschreven.

 

2.2 Kan ik de Robotmaaier verzekeren tegen diefstal

Omdat een robotmaaier valt onder tuingereedschap is deze bijna altijd verzekerd bij de inboedelverzekering. Bij sommige verzekeraars is een extra tuin verzekering nodig. Controleer de voorwaarde van uw verzekering of vraag uw verzekeraar om zeker te weten of de robotmaaier verzekerd is.

 

 

2.3 Is de Robomow robotgrasmaaier beveiligd tegen diefstal?

De Robomow robotmaaiers hebben allemaal een pincode en de maaiers uit de pro reeks hebben tevens een GSM module. Deze module geeft een diefstalwaarschuwing direct door naar je GSM. Een diefstalmedling wordt verzonden als de maaier uit het aangewezen gebied wordt gehaald.

U stelt de medlingen eenvoudig in op het scherm " Mobiele comm. systeem” van de Robomow-app (Hoofdmenu --> Gazon & Maaier opties --> menu Maaier).

 

2.4 Waarom zit er geen regensensor op de RX modellen?

Als een robotgrasmaaier gaat rijden en het regent dan kan deze het gras beschadigen. Het gewicht van de RX is, in tegenstelling tot de RS en RC modellen, zo laag dat dat de RX prima in de regen over het gras kan rijden. 

 

2.5 Waarom rijdt mijn Robomow in de regen ondanks de regensensor?

De regensor werkt met een driepuntsmeting (gemiddelde van 3 metingen) en een instelbare vochtigheidswaarde. Het kan dus vooromen dat de maaier maait ondanks dat het "beperkt" regent. 

 

2.6 Wat is de aanbevolen maaitijd van een Robomow RX?

Hoe lang u moet maaien hangt van het seizoen en van de omvang van het gazon af. De aanbevolen maaitijd in het piekseizoen  per week staat in de onderstaande tabel.

 

Gazongrootte Aanbevolen wekelijkse maaitijd
tot 50 vierkante meter 2 uur
50 - 100 vierkante meter 4 uur
100 - 150 vierkante meter 6 uur
150 - 200 vierkante meter (alleen RX20 en RX20 Po) 9 uur

  

2.7 Gemaaid gras opvangen of niet?

Je kan het gras inclusief de fijngehakte bladeren en takjes gewoon laten liggen. Dit is mogelijk door het sterke mes en doordat de Robomow frequent maait. Men noemt dit ook wel het mulch systeem of mulchin-functie waarbij het versnipperende gras weer als mest achterblijft. Dit is goed voor het gras en jij hoeft het niet op te ruimen.

 

2.8 Kan het mes geslepen worden?

Nee, door het slijpen van het mes zal er onbalans ontstaan wat niet goed is voor de robotmaaier. Bestel in onze shop uw nieuwe Robomow mes.

 

2.9 Hoe verplaats ik de robotgrasmaaier van veld a naar veld b

Dit kunt u eenvoudig doen door het optillen van de maaier. Let er hierbij wel op dat je de robotmaaier eerst uit zet. Een andere optie is om dit via de Robomow APP te doen of via de Bluetooth afstandsbediening

 

2.10 Heeft de Robomow centrale maaihoogte-instelling?

Alle Robomow grasmaaiers kunnen eenvoudig via een centrale draaiknop op de ideale maaihoogte worden gezet.

 

3 Sonos - Multiroom audio systeem
3.1 Heb ik een Sonos boost nodig?

Een Sonos boost is niet noodzakelijk. Je kan de spelers op 3 manieren aansluiten:

1. Draadloos via Wifi op je Router
2. Minimaal 1 Sonos speaker via een netwerk (ethernet) kabel aan je router koppelen. 
3. Door een boost aan te sluiten op je router

 

Wij adviseren altijd om minimaal 1 Sonos Play bekabeld aan te sluiten (optie 2) of gebruik te maken van een boost (optie 3). Deze manieren creeren een eigen Sonos netwerk wat voorkomt dat je wegvallende muziek hebt door drukte op je netwerk. Bij de  boost  hebben wij bij de details twee tekeningen toegevoegd die het verschil van netwerk opbouw illustreren.

 

3.2 Wat is het verschil tussen de (oude) Sonos bridge en de Sonos boost?

Vergelijkbaar aan elkaar koppel je de boost aan de router om een dedicated eigen Sonos netwerk te maken. De Boost heeft een 50% groter bereik. Als toevoeging op het groter bereik helpen de drie interne antennes bij het neutraliseren van interferentie om zo wegvallende muziek te voorkomen.

Wij adviseren altijd om minimaal 1 Sonos Play bekabeld aan te sluiten of gebruik te maken van een Boost. Bekijk de informatie bij de  boost  voor de details. Hier hebben wij ook 2 tekeningen voor het verschil van netwerk opbouw toegevoegd.

 

4 Ring - Video deurbel
4.1 Werkt de Ring Gong op ieder netwerk?

De Ring gong werkt alleen op 802.11 b/g/n Wi-Fi netwerk, en alleen op 2.4GHz.

 

4.2 Werkt de Ring Pro ook op een 8 volt deurbel transformator?

De Ring Pro videodeurbel werkt alleen op de meegeleverde 16 volt deurbel transformator. De 8 volt transformator levert te weinig stroom waardoor de WiFi verbinding van de Ring Pro weg blijft vallen en normaal gebruik onmogelijk is.

 

5 Flexson - Standaard en beugels voor Sonos luidsprekers
5.1 Ik heb de PLAY:1 met standaard in een boekenkast staan en wil hem eigenlijk naar beneden richten, kan dit?

Ja dit kan, dit doe je door de standaard ligt te buigen, druk op de PLAY:1 aan de bovenkant en de standaard zal ligt meebuigen. Let op, dit is niet bevordelijk voor de beugel. Wil je de beugel terugbuigen dan wordt dit lastig. Ook vervalt de garantie van de beugel als deze verbogen is.

 

5.2 Hoe werkt de verlichte tafelstandaard voor de PLAY:1?

Deze standaard heeft led verlichting en 2 USB poorten. LET OP, er kan maar één van de USB poorten gebruikt kan worden dus links of rechts maar niet beide tegelijkertijd.

 

6 ColorYourSound - Designhoes voor je Sonos luidspreker
6.1 Kan ik de hoes van ColorYourSound wassen?

Jazeker, dit kan op een temperatuur van 30°C.

 

6.2 Blijft mij aanraakgevoelige bediening van mijn Sonos PLAY:5 werken met een hoes van ColorYourSound?

De stoffen zijn ontworpen om de volledige functionaliteit van Sonos te behouden. Ja deze bediening blijft dus werken.

 

7 Tado - Multiroom thermostaat
7.1 Past een slimme thermostaatknop van Tado op mijn verwarming?

Dit is afhankelijk van je thermostaatknop. De thermostaat knop heeft schroefdraad in de maat M30. Mocht je deze niet hebben dan worden er drie kunststof ringen mee geleverd bij de slimme thermostaatknop. Passen deze ook niet dan is het noodzakelijk om of een pasring voor het specifieke type radiator te kopen of de koppeling van je verwarming te veranderen. Heb je hier hulp bij nodig of wil je dat wij dit in samenwerking met een installateur voor je doen, neem dan contact met ons op. Wij kunnen dit voor je begeleiden.

 

7.2 Kan mijn Tado slimme airco bediening gekoppeld worden aan mijn slimme thermostaat?

Op dit moment, oktober 2016, gaat dit niet, zowel de airco bediening als de thermostaat bediening zijn allebei zichtbaar vanuit de zelfde app. Deze twee apparaten communiceren echter nog niet met elkaar.

Dit houdt in dat, in het geval van Tado°, je verwarming en je airco niet met elkaar communiceren. Is het 30 graden buiten dan kan de Tado° gaan koelen, komt deze onder bijvoorbeeld 18°C  dan kan het zijn dat de verwarming aangaat.

Het zou dus kunnen zijn dat je tegelijk aan het koelen en verwarmen bent. De functionele wens dat het Tado° systeem zo slim wordt dat het rekening houdt met de hierboven geschetste situatie en dus de verwarming in dit geval niet aanzet is bekend bij Tado°.

 

7.3 Zit de homekit internetbridge bij de starterskits van Tado?

Bestel je op dit moment een Startersset van Tado° dan krijg je de internetbridge meegeleverd die nog niet compatible is met apple's homekit. Begin 2017 komt de homekit internetbridge op de markt. 

 

Koop je nu bij ons een Slimme Thermostaat starterskit v3 of de Starterskit Slimme Radiatorknoppen dan krijg je een voucher waarmee je kostenloos de nieuwe homekit internetbridge kan aanvragen. Deze wordt dan zodra deze beschikbaar is naar je verzonden. 

 

7.4 Mijn tado verwarmingsknop schiet los, kan ik dit oplossen?

Draai de knop niet met je hand vast maar gebruik hiervoor een waterpomptang of ander gereedschap. Op deze manier kan je voldoende kracht zetten om de koppeling van de Tado thermostaatknop goed vast te zetten. De motor zal een knop die niet goed is vastgezet namelijk los draaien. 

 

7.5 Hoe kan ik zien of de batterij van mijn slimme thermostaatknop leeg is?

Zie je onderstaand icoontje, dan weet je dat je batterij leeg is. Dit icoontje is namelijk de afbeelding van een lege batterij.

Wanneer je het batterijklepje naar je toeschuift zoals hierboven met het pijltje staat aangegeven dan kun je de batterijen er in doen. Let op rechts moet de plus naar boven, links de plus naar beneden.

 

Neem contact op
* Verplichte velden