• Lorem ipsum

Robomow Problemen? Hulp nodig bij installatie?

20 Mei 2020
door +OmnimaticBVOisterwijk

Proficiat, of van harte... Je bent een trotse (toekomstige) eigenaar van een Robomow.

Natuurlijk verwacht je veel van je Robomow. Er kunnen meerder redenen zijn waarom je een Robotgrasmaaier aanschaft, hieronder hebben we er enkele beschreven. 

  • Gemak, je hebt geen tijd of zin om het gras te maaien
  • Milieuvriendelijk, je voedt het gras met het gemaaide gras (mulchen) en hoeft dus geen gras in de groenbak te gooien wat je flink wat groene bakken in het jaar kan schelen.
  • Fysiek niet in de mogelijkheid, misschien is het grasveld wel te groot en kost het te veel tijd het goed bij te houden, of ben je niet fysiek in de mogelijkheid om het met de hand te maaien.

Een Robotgrasmaaier kan in bovenstaande gevallen een absolute uitkomst zijn en kan je ontzorgen zodat je meer tijd hebt voor leuke dingen in het leven.

robomow rs installatie draad

Een Robotgrasmaaier

Wij zeggen altijd, een robot is een soort van computer, die het hele jaar buiten staat en in weer en wind de grasmat bij mag houden. Hierdoor kunnen er wel eens storingen optreden. Net zoals bij een computer, kan het uit en aanzetten van de robotgrasmaaier en of het basisstation vaak al de juiste oplossing zijn. 

Zie het een beetje als je internetverbinding. Hier wordt ook veel gebruik van gemaakt, en doet ie het een keer niet dan is het uit en aan zetten van de modem vaak de juiste oplossing.

Doordat gras organisch is en groeit is het helaas niet zo dat het grasveld iedere dag van het jaar het zelfde is. Gras kan omhoog komen in de winter, verzakken in de zomer, droge plekken krijgen en kanten kunnen bijvoorbeeld te kort geknipt worden (vaak uit enthousiasme). Dit kan er voor zorgen dat de maaier de ene dag iets anders reageert dan de andere.  Hier is de Robograsmaaier op geprogrammeerd en zal dus rekening houden met verschillende weerstanden. 

Wanneer er iets wezenlijks veranderd aan het grasveld, door bijvoorbeeld het steken van de kanten, het verticuteren van het gras of het plaatsen van een speeltoestel of trampoline, kan een grasmaaier anders reageren dan je gewent bent. 

Hierbij kun je denken aan het niet meer willen rijden van de ronde (basisstation knippert mogelijk rood, dit is een indicatie door draadbreuk en komt vaak voor na het verticuteren van het gras. Onbedoeld is er dan op 1 of meerdere plekken de draad doorgegaan. 

Mocht dit het geval zijn dan kunnen we naar je toekomen om een Draadbreuk meting en reparatie uit te voeren. Wij vragen hiervoor een tarief van €65,- per uur. Wanneer er meer dan 4 breuken in zitten zullen wij altijd adviseren een nieuwe draad te plaatsen. Dit omdat iedere breuk storing kan veroorzaken in de loop der tijd. 

Nieuwe aanleg van de draad of aanpassing van de draad nodig?

Wij kunnen de Robomow voor je installeren. Wij hanteren hiervoor standaard prijzen. Bij een project waar meerdere tuinen van eigen robotgrasmaaiers moeten worden voorzien of wanneer de afmetingen groter zijn dan 1500m2 zullen wij met een maatwerk offerte komen. Wanneer het onder deze m2 blijft hanteren wij voor de Robomow installatie RX een tarief van €179,-. Bij de Robomow Robomow installatie RC hanteren wij een prijs van €279,- en bij de Robomow installatie RS hanteren wij een tarief van €349,- tot 1500m2.

robomow rc installatie

Bij het steken van de kanten, kan het zo zijn dat de maaier ineens buiten het veld gaat rijden. De kanten zijn dan te kort gestoken. De draad zou dan idealiter meer naar binnen geplaatst moeten worden. Om de hele draad aan te passen vragen wij dan afhankelijk van de maaier en m2 bovenstaande tarieven.

Service en support en ondersteuning

Wij zijn de afgelopen 4 jaar wat betreft Robomow flink gegroeid ondertussen zijn we één van Nederlands grootste Robomow Pro en U modellen dealers. Dit heeft voor jou als klant enkele voordelen.

Directe communicatie

  • Doordat we rechtstreeks zaken doen met robomow, is de communicatie tussen ons en Robomow erg snel. We hebben sinds seizoen 2020 een intensieve samenwerking met een nieuw door Robomow aangesteld servicepunt (zij doen alleen maar onderhoud en reparaties aan Robomow robotgrasmaaiers).

Snelle afhandeling serviceverzoeken

  • Dit heeft als resultaat dat serviceverzoeken vaak erg snel kunnen worden opgelost en reparaties zelfs ter plekke kunnen worden uitgevoerd. Dit servicepunt ligt in de buurt van Tiel en is vanuit vrijwel geheel Nederland goed bereikbaar.

Welk probleem heb ik, en waar moet ik zijn voor een oplossing?

Er zijn een aantal standaard meldingen welke je kunt krijgen in je maaier vanaf modeljaar 2019. Deze meldingen staan hieronder beschreven. Heb je een maaier welke van het jaar 2018 of ouder is dan verzoeken we je te kijken op de supportsite van Robomow 

U032 - de maaier staat op de basis maar is uitgeschakeld, zet de knop van de maaier (aan de achterkant tussen de achterwielen links) om. De maaier zal dan aangaan.

Stop - Robomow blijft vast zitten.Hij kan niet verder rijden.

  • Aandrijfwielmotoren hebben onder zware belasting gewerkt.
  • Robomow kan moeilijk op zijn plaats draaien omdat het voorwiel wordt geblokkeerd door een greppel of een niet vlakke ondergrond.

Loop - geen draadsignaal

  • Powerbox / perimeterschakelaar is niet ingeschakeld of niet aangesloten
  • Mogelijk moet de Power Box opnieuw worden gestart
  • De perimeterdraad is niet verbonden met het basisstation / de perimeterschakelaar.
  • De perimeterdraad is doorgesneden.

Rain - regen gedetecteerd 

  • De operatie wordt uitgesteld als Robomow regen detecteert. 

Base - Robomow kan verschillende keren achter elkaar het basisstation niet goed inrijden

  • mogelijk staat de basis niet goed geplaatst of is er een obstakel aanwezig voor de basis. Pas de plaatsing van de basis aan zodat de robotgrasmaaier de basis weer goed in kan rijden. 
  • Let op- het inrijden van de basis is het allerbelangrijkste voor de Robomow. Wanneer dit niet goed gaat, laad de robotgrasmaaier niet op en kan dus ook niet werken of in zijn automatische programma komen.

Heat - De aandrijfmotoren hebben te lang onder zware belasting gewerkt,

  • Je hoeft niets te doen, de maaier gaat verder zodra de temperatuur van de aandrijfmotor is afgekoeld

Load - De maaimotor heeft te lang onder een zware belasting gewerkt.

  • Je hoeft niets te doen, de maaier gaat verder zodra de temperatuur van de maaimotor is afgekoeld

problemen bij speeltoestel

Extra korting bij de Robomow Pro modellen. 

Wanneer je bij ons een Robomow uitzoekt die je graag wil hebben, adviseren wij je om te kijken naar de bundels. Deze staan specifiek bij de Pro modellen. Het betreft hier bundels met of zonder installatie. Deze bundels worden aangeboden met extra korting.

Wanneer je Robomow aan het eind van het seizoen niet meer hoeft te maaien kunnen wij onderhoudt plegen aan je maaier. Wij werken alleen met originele onderdelen en bij storingen zullen we deze in samenspraak met jou en Robomow oplossen. Ook bieden wij de Robomow Winterstalling aan, wij halen aan het eind van het seizoen de Robomow bij je op, plaatsen deze in onze verwarmde opslag en voeren gedurende de winterperiode onderhoud uit en laden je maaier conform de eisen vanuit Robomow op. Dit winteronderhoud bestaat uit het schoonmaken en controleren van de robotgrasmaaier, het updaten van de software, het vervangen van het mes en het terugplaatsen van de maaier in het voorjaar. 

Onderhoud en winterstalling van de verschillende Robomow Robotgrasmaaiers

Wees de eerste om te reageren...
Laat een reactie achter
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergenMeer over cookies »